Monday, February 14, 2011

sesi budak nakal

bajuku
kau basuh kau sidai
kau angkat kau lipat
pandang depan tengok slide
pandai berlakon
penuh berbakat
walhal
otak sudah mampat
penuh idea
terus lompat.

p/s :  ini karya shery, a.k.a jelita anggun, dan liyana shazanna
       mereka ganggu tumpuan aku pagi td waktu tempatan
       ketika kuliah ctu553      
       dengan mengirim ini pada aku.

       dan aku balas dengan ini :

laut itu
bukan kau punya
baju kuning pekat aku suka
hitam legam itu
kau dan saya.

       mereka balas ini :

tangan kau gagah perkasa
tulis puisi memang kau tera
mulut kau bising bak gerudi
jejari kau runcing macam bendi.

      aku balas ini :

fizik aku tidak perkasa
aku cuma, si bunga
yang gedik
yang mengada
ah, itu biasa
dan pasti kau juga!!!

    aku lihat yana tergelak besar, dan shery simpul2 malunya.
    sesi kami habis di situ,
    dan kami berbalik pada puan Himmah yang melontar kata.

No comments:

Post a Comment